Peringatan.......

"Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." - Az-Zumar: Ayat 53

Renungan

Saturday, November 5, 2011

Salam Aidiladha

Bissmillahirahmanirahim….

Segala puji bagi Allah, Tuhan yang memiliki seluruh alam. Tiada tanding bagi kekuasaanNya dan tiada penghalang bagi putusanNya. Selawat dan salam semoga selalu terlimpah pada sang penutup para nabi, penghulu para rasul, wasilah keridhaan Allah s.w.t. , dan kekasih Allah, Muhammad s.a.w. serta para keluarganya yang suci, mulia dan mendapat cahaya petunjuk.



Dan bagi tiap-tiap umat, kami syari’atkan ibadat menyembelih korban (atau lain-lainnya) supaya mereka menyebut nama Allah sebagai bersyukur akan pengurniaanNya kepada mereka binatang-binatang ternak yang disembelih itu. Kerana Tuhan kamu semua ialah Tuhan Yang Maha Esa, maka hendaklah kamu tunduk taat kepadaNya dan sampaikanlah berita gembira (Wahai Muhammad) kepada orang-orang yang tunduk taat.

                                                                                                             Surah Al-Hajj, ayat 34


****Salam Aidiladha Buat Keluarga Dan Teman-Teman..

No comments:

Post a Comment